Zer eta noiz jakiteko bi modu (4′ 18” min.)
Zaloa badoa amonarekin txangoa egitera. Bidaia prestatu bitartean eta turismogunera egindako bisitan zehar telefono mugikorraz baliatu da gauzak antolatzeko, entretenitzeko, GPSarekin gidatzeko, momentuei argazkiak ateratzeko…
Bere telefonoa bateriarik gabe geratzen den arte, eta orduan konturatzen da bere laguntzaren mende zegoela, bueltan ez galtzeko. Une horretan, Zaloaren amonak izarrek gida dezaketela adierazten dio, mugikorra beti beharrezkoa ez dela erakutsiz.
Gure smartphonea erreminta handia da, eta gure eguneroko zereginetan laguntzen digu; ongi erabiltzeak onura ugari ditu. Arazoa sortzen da gure lan, ekintza eta proiektuen laguntzaile bihurtu beharrean, horiek egiteko oinarri nagusi bihurtzen denean.
Hain erabilgarria den tresna hau erabiltzen hasten garenetik, funtsezkoa da bereiztea zein zereginetan gehitzen duen eta ez digun kentzen gaitasunak garatzeko ahalmena, gizaki autonomo eta menpekotasunik gabeak izatea lortzeko.
Esparrua
Erabilpen positiboak.
Gaia
Funtzioaniztasuna.
Sarrera-testua
Konturatu al zara zenbat gauza egin dezakezun mugikorrarekin?
Irteera-testua
Mugikorrak jarduera asko eroso egiteko aukera ematen du.
Interesgarria da gauzak teknologiarik gabe nola eta noiz egin jakitea.
Mezu nagusia
Teknologia berriak ondo erabiltzeak lagundu egiten digu eta zeregin ugari errazten ditu. Jarduera edo ekintza jakin batzuek ez dute teknologia erabiltzea eskatzen, eta gure garapenean oso beharrezkoak diren trebetasunak ikasarazten dizkigute.
Mezu osagarria
Teknologiak huts egin dezake edo baliteke beti eskuragarri ez egotea; teknologia gabe moldatzeko gai izan behar dugu, pertsona autonomo gisa.
Argi izan behar dugu teknologia berriak gure lagungarri izateko daudela, ez haien laguntzaren mende egoteko.
Indartu beharreko beste gogoeta batzuk
Zure gailu mugikorra ondo erabiltzeak aukera berriak irekiko
dizkizu eguneroko zereginetan.
Elkarrizketa bultzatzeko galderak
Zein da gehien erabiltzen duzun app-a?
Zer ekintza/ariketa/betebehar egiten laguntzen dizu?
Ba al dago zure eguneroko jardunean teknologia berriak erabiltzea eskatzen ez duen jarduerarik?
Oinarrizko konpetentzien deskribatzaile operatiboak
KD3. Eskolako jardueretan eta/edo proiektuetan parte hartzen du, tresna edo plataforma birtualak erabiliz, ezagutza berria eraikitzeko, hainbat bitartekoren bidez komunikatzeko (txata, mezularitza, bideo-deiak), gai bati buruz eztabaidatuz edo produktuak sortuz elkarlanean lan egiteko, datuak eta edukiak ingurune digital mugatuetan eta modu seguruan gainbegiratuta partekatzeko, bere nortasun digitalaren jarrera ireki eta arduratsuarekin.
KD4. Normalean, irakaskuntza-orientazioarekin, prebentzio neurriak aplikatzen ditu teknologia digitala erabiltzean gailuak babesteko (antibirusa erabiltzea, pasahitzak kudeatzea), datu pertsonalak (pribatutasuna), osasuna eta ingurumena, badaki nola hartu prebentzio-neurriak ziberjazarpenetik babesteko, eta jabetzen da identitate digitalarekin lotutako onurez eta arriskuez.
Gaitasun espezifikoak
Gailu eta baliabide digitalak modu seguru, arduratsu eta eraginkorrean erabiltzea, informazioa bilatzeko, komunikatzeko eta banaka, taldean eta sarean lan egiteko, eta eduki digitala berregiteko eta sortzeko, hezkuntza-testuinguruaren behar digitalen arabera.
Ahozko testuak eta testu multimodalak sortzea, koherentziaz, argitasunez eta erregistro egokiarekin, ideiak, sentimenduak eta kontzeptuak adierazteko; ezagutza eraikitzea; lotura pertsonalak ezartzea; eta autonomiaz eta jarrera kooperatibo eta enpatikoz parte hartzea ahozko interakzio anitzetan.
Ebaluazio-irizpideak
Baliabide digitalak hezkuntza-testuinguruaren beharren arabera modu seguru eta eraginkorrean erabiltzea, informazioa bilatuz, banaka, taldean eta sarean komunikatuz eta lan eginez, eduki digital errazak berriak landuz eta sortuz.
Ahozko testuak eta testu multimodalak modu autonomoan, koherentean eta jariakorrean sortzea, testuinguru formal errazetan, eta ahozko eta hitzik gabeko oinarrizko baliabideak zuzen erabilita.
Ahozko elkarrekintza espontaneoetan edo arautuetan parte hartzea, eta entzute aktiboko, hizkuntza kortesiako eta elkarrizketa lankidetzako estrategia errazak txertatzea.
Europako Esparruko DigCompEdu Konpetentzia
Komunikazio eta lankidetza digitala: Ikasteko jarduerak, atazak eta ebaluazioak txertatzea, ikasleak behartzen dituztenak tresna digitalak eragin- kortasunez eta modu arduratsuan erabiltzera komuni- kaziorako, lankidetzarako eta partaidetza zibikorako.
Erabilera arduratsua: Neurriak hartzea ikasleen ongizate fisiko, psikologiko eta soziala bermatzeko, teknologia digitalak erabiltzean. Ikasleak ahalduntzea arriskuak kudeatu eta teknologia digitalak modu seguru eta arduratsuan erabil ditzaten.
Teknologiarekin taldea egiten
Garapena
“Zer eta noiz jakiteko bi modu” animazioa ikusi.



Aukeran, bideoan agertzen diren galderak erabiliko ditugu eztabaida txiki bat hasteko (5 minutu gehienez).
Klasea taldetan banatuko dugu, lan kooperatiboa egiteko, baina oraingoan teknologia sartuko dugu parte aktibo gisa.
Horretarako, jarraian dagoen taularen bidez lan kooperatiborako rolak erakusten hasiko gara, eta taula horretan honako atal hauek sartzeko erabiliko dugu:
- Zer tresna teknologiko behar da lana egiteko?
- Beharrezkoa al da teknologiaren bat erabiltzea rol horretarako, edo pertsona baten gaitasunak baino ez dira behar?
- Rola edo lana tresna teknologiko batek bakarrik bete dezake?
Teknologia, oinarri
Teknologiak eman diezagukeen ekarpena aztertu ondoren (lehen jardueran), ekipoen banaketa hori erabiliko dugu taldekako lan txiki bat egiteko:
Analisi txiki bat prestatuko dugu aurkezpen gisa, edo poster bat (formatu digitala edo fisikoa), eta hor irudikatuko ditugu Zaloak bideoan egiten dituen gauzak, teknologiak lagunduta eta hura gabe egiten dituenak (familiakoaren laguntzarekin).
Ziur aski bideoa behin baino gehiagotan ikusi beharko duzue.